APIE MUS
KAS MES ESAME?
Apie Ferrari
„Ferrari“ istorija prasideda 1947 m., kai jų pačių sukonstruotas automobilis išvažiuoja pro gamyklos vartus. Tačiau įmonės istorija yra tampriai susijusi su jos įkūrėju Enzo Ferrari.
„Mano automobilis turi sielą!” – taip sakydavo Enzo Ferrari. Enzo Ferrari buvo italas, kuris gimė Modenoje, Italija, 1898 m. vasario 18 d., o mirė 1988 m. rugpjūčio 14 d.
Enzo Ferrari buvo Italijos automobilių lenktynininkas. Lenktyniauti jis pradėjo 1919 m. 1924 m. prisijungė prie „Alfa Romeo“ prekinio ženklo, kuris automobilių lenktynėse dalyvavo nuo 1911 m. 1929 m. jis subūrė naują lenktynių komandą, pavadintą „Scuderia Ferrari“.
1908 m. Enzo Ferrari ir jo vyresnį brolį jų tėvas nusivežė į lenktynes į Boloniją. Tada jis labai norėjo tapti automobilių lenktynininku. Būdamas 13 m. jis jau mokėjo vairuoti. 1919 m. Ferrari svajonė išsipildė, kai jis debiutavo lenktynėse būdamas 21 metų.
1932 m. nerimaudamas dėl savo saugumo jis nusprendė daugiau nelenktyniauti, o dėmesį sutelkti tobulinant „Alfa Romeo“ komandos lenktyninius automobilius. Ši lenktynių komanda tapo labai sėkminga. Šiuo laikotarpiu piestu stovinčio žirgo emblema buvo paženklinti jo komandos automobiliai. Žirgą sukūrė ir jį naudojo naikintuvo pilotas italas Francesco Baracca.
Enzo Ferrari 1920 m. lenktynėse „Targa Florio“ atvažiavo antras.
Enzo Ferrari gamykloje dalyvauja surenkant 12 cilindrų variklį.
1918 m. Pirmojo pasaulinio karo metu Baracca lėktuvas buvo numuštas. Kiek anksčiau jis buvo davęs „Ferrari” komandai grandinėlę su žirgu. Jo atminimui „Ferrari” pradėjo naudoti žirgą emblemoje, kuri tapo visame pasaulyje garsiu „Ferrari“ logotipu.
Enzo Ferrari įkūrė „Ferrari“ įmonę 1939 m., o logotipas buvo uždėtas ant „Alfa Romeo“ automobilio priekio ir pirmą kartą buvo pristatytas ant „Ferrari“ automobilio 1947 m.
Pirmoji transporto priemonė ant kurios puikavosi „Ferrari“ pavadinimas buvo „Ferrari 125 S“, kuris buvo sukurtas Italijos automobilių gamintojo „Ferrari“.
1947 m. kovo 12 d. Enzo Ferrari sėdi prie „Ferrari 125 S“ vairo per pirmąjį bandomąjį važiavimą.
Enzo dalyvavo lenktynėse vairuodamas dviejų gamintojų automobilius: „C.M.N.“ ir „Alfa Romeo“, tačiau niekuomet lenktynėse nedalyvavo su savo pagamintais „Ferrari“ automobiliais.
Pirmoji „Ferrari“ gamykla 1944 m. buvo subombarduota Antrojo pasaulinio karo metu. Po trijų metų buvo pagamintas pirmas „Ferrari“ automobilis.
„Ford“ kompanija 1963 m. bandė įsigyti „Ferrari“ už 18 mln. JAV dolerių, tačiau sandoris sužlugo, kadangi amerikiečiai nesutiko palikti Enzo Ferrari visos lenktynių programos kontrolės.
„Ferrari“ nepasirinko raudonos spalvos
Šiuo metu jūs galite įsigyti įvairių spalvų „Ferrari“ automobilius, bet praeityje jie visi buvo vienos spalvos – raudonos. Tačiau tai nebuvo Enzo Ferrari sprendimas. Iš tiesų, anksčiau Tarptautinė automobilių federacija nurodė, kad visi Italijos „Grand Prix“ lenktynininkų automobiliai turėjo būti raudonos spalvos. Iki šios dienos raudona yra populiariausia spalva, o šios spalvos automobilių pardavimai siekia 45 proc. visų pardavimų.
1962 m. norintieji nusipirkti naują „Ferrari 250 GTO“ turėjo gauti tiesioginį Enzo leidimą. Šis modelis kainavo 18 tūkst. JAV dolerių.
Visi žinome, kad „Ferrari“ yra brangu, bet ar jūs galite patikėti, kad netgi jų lankstinukai yra brangūs? 1985 m. lankstinukas apie 1960 m. „Ferrari 250 Le Mans“ buvo parduotas už 1070 svarų sterlingų aukcione Monake. Tai yra vis dar pasaulio rekordas.
Kasmet yra pagaminami 60 mln. automobilių. Tai reiškia 165 tūkst. per dieną! Iš šio skaičiaus tik 14 automobilių yra „Ferrari”. Galbūt dėl to šie automobiliai tokie brangūs!
Apie Lamborghini
Lamborghini įkūrėjas yra Ferruccio Lamborghini (1916-1993). Jis gimė Italijoje. Antrojo pasaulinio karo metu jis buvo izoliuotas Rodo saloje ir dirbo automobilių ceche. Tapo puikiu mechaniku.
Įgytas žinias jis panaudojo traktorių gamybai vietiniams Italijos ūkininkams po karo. Ferruccio Lamborghini savo įmonę įkūrė 1963 m., kai jam buvo 47 m. Gamykla buvo pastatyta nedideliame Italijos kaimelyje Sant’Agata Bolognese šalia Bolonijos.
Sportinių prabangių automobilių gamyba prasidėjo gan neįprastai. Iš tiesų, Ferruccio Lamborghini buvo itin sėkmingas traktorių gamintojas. Jis buvo turtingas verslininkas, todėl galėjo įpirkti keletą aukščiausios kokybės automobilių, o vienas iš jų buvo „Ferrari 250GT“.
Tačiau magnatas buvo nepatenkintas kaip persijungia pavaros „Ferrari“ automobilyje. Netrukus jis sužinojo, kad „Ferrari“ naudojo tokias pat sankabas, kokios buvo naudojamos traktorių gamyboje.
Apie tai Lamborghini pasiskundė pačiam Enzo Ferrari ir paprašė pakeisti sankabą. Tačiau „Ferrari“ įkūrėjas pažemino Lamborghini pasakydamas, kad Lamborghini visiškai nenusimano sportinių automobilių gamyboje, todėl neturėtų aiškinti profesionalams.
Šis įvykis paskatino Lamborghini įkurti naują sportinių automobilių gigantą, kuris ateityje tapo vienu iš pagrindinių „Ferrari“ įmonės konkurentų.
„Lamborghini“ logotipas atspindi jo įkūrėjo „Lamborghini“ maniją astrologijai. Jis gimė balandžio 28 d., todėl jo zodiako ženklas – jautis. Štai kodėl įsiutęs bulius yra pavaizduotas „Lamborghini“ kompanijos prekiniame ženkle.
Jeigu atkreipsite dėmesį, taip pat pastebėsite, kad dauguma automobilių modelių yra pavadinti jaučių veislių vardais ar kitais su bulių kautynėmis susijusiais terminais, įskaitant Miura, Islero, Urraco, Espada, Estoque, JArama, Diablo, Murcielago, Gallardo, Aventador, Urus, Veneno, Asterion ir Huracan.
1970 m. „Lamborghini“ susidūrė su vidinėmis problemomis, kurias sukėlė pasaulinė naftos krizė. „Lamborghini“ automobiliai naudojo labai daug kuro, todėl kompanijos pardavimai ženkliai sumažėjo. Po sunkumų, trukusių keletą metų, Ferruccio galiausiai nusprendė parduoti kompaniją „Chrysler Corporation“.
Kitą dešimtmetį pasaulis stebėjo įmonės nykimą. Nors buvo išvengtas įmonės bankrotas, kompanija vis tik prarado savo žavesį. 1994 m. „Chrysler“ pardavė bendrovę Azijoje įsikūrusiai investavimo įmonei. Bet po 4 metų, „Lamborghini“ jie pardavė Vokietijos automobilių kompanijai „Volswagen“. Šiuo metu įmonė priklauso „Automobili Lamborghini S.p.A“, kuri yra „AUDI AG“ dukterinė įmonė.
Pirmasis „Lamborghini“ buvo „Lamborghini 350GT“, kuris buvo pristatytas Turino automobilių parodoje 1963 m. „Lamborghini“ labai skubėjo pristatyti superautomobilio prototipą. Kėbulas atrodė puikiai, tačiau po kapotu vietoj variklio buvo sudėtos plytos. Parodos metu nebuvo rodoma, kas buvo po kapotu.
„Lamborghini Gallardo LP560“ automobilis, buvo padovanotas Italijos policijai. Daugiausia jis buvo naudojamas donorų organų pervežimui. 2017 m. „Lamborghini“ bosas Stefano Domenicali įteikė Italijos policijai dar vienus raktelius. Šįkart Italijos policijai padovanojo „Lamborghini Huracan“ automobilį, kurio greitis pasiekia 320 km/h, o 100 km pasiekia per 3,2 s, kad padėtų sumažinti nelaimingų įvykių kelyje bei užkirstų kelią nusikaltimams.
Pirmasis automobilis išeina užtarnauto poilsio ir yra eksponuojamas automobilių muziejuje Romoje, o Italijos vidaus reikalų ministras džiaugėsi, jog „Lamborghini Gallardo“ puikiai atliko savo pareigą ir nuvažiavo 150 tūkst. km ir padėjo išgelbėti gyvybes pervežant organus transplantacijai.
Ne paslaptis, kad ne vien tik Italijos policijos automobilių parke puikuojasi „Lamborghini“ superautomobilis. Beje, jų policijos parke atrasime ir daugiau tik kitų gamintojų sportinių automobilių. Dubajaus (Saudo Arabija) valdžia teigia, kad turėdami tokus automobilius jie pritraukia turistų bei sumažina atstumą tarp policijos ir visuomenės.
Dubajus – vieta, kur žmonės drąsiai fotografuojasi prabangių policijos automobilių fone. Teigiama, kad dažnai žmonės pajuokauja ir prašo policijos pareigūnų suimti juos, kad pasivažinėtų „Lamborghini“ automobiliu.
Daugumai žmonių „Lamborghini“ asocijuojasi su prabangiais sportiniais automobiliais, tačiau iki šių dienų tebegaminami ir traktoriai.
Pardavęs savo kompaniją aštuntame praėjusio amžiaus dešimtmetyje, Ferruccio Lamborghini turėjo su automobiliais nesusijusį verslą: centriniame Italijos regione gamino vyną. Jis mirė 1993 m. Jis buvo vedęs tris kartus ir susilaukė dviejų vaikų: Antonio ir Patrizia.
Apie EG/PX
EG/PX įkurta 2021 m. Esame nedidelė žmonių komanda, kurią vienija bendras pomėgis sportiniams automobiliams ir automobilių sportui. Tikime, kad solidžią komandos patirtį, sukauptą lenktynių trasose, galime paversti pramoga, bei džiaugiames galėdami ja pasidalinti su jumis.
Savo veikla siekiame suteikti teigiamą adrenaliną ir geras emocijas esant už neeilinio automobilio vairo!